Gina, która uczy historii, zreferowała nam wstrząsające „odkrycie”, którego dokonali jej uczniowie: chodzi o to, że Aleksander Wielki i Karol Wielki byli spokrewnieni... dlaczego? Jak to dlaczego, „przecież mają to samo nazwisko”.
Potem dyskusja się rozszerzyła ogólnie na sens (albo – dla uczniów – bezsens) studiowania historii, zwłaszcza starożytnej; nawet historii Rzymu (a urodzili się i mieszkają w Rzymie).
Gina ich zapytała: „a jak pójdziecie z własnymi dziećmi na spacer i zapytają was o jakiś pomnik albo ruiny, to co powiecie?”
Odpowiedź: „Nie zadawaj głupich pytań i ucz się, to będziesz wiedział”.
Magda
Potem dyskusja się rozszerzyła ogólnie na sens (albo – dla uczniów – bezsens) studiowania historii, zwłaszcza starożytnej; nawet historii Rzymu (a urodzili się i mieszkają w Rzymie).
Gina ich zapytała: „a jak pójdziecie z własnymi dziećmi na spacer i zapytają was o jakiś pomnik albo ruiny, to co powiecie?”
Odpowiedź: „Nie zadawaj głupich pytań i ucz się, to będziesz wiedział”.
Magda