Nauczycielska pielgrzymka „Warsztaty w drodze” to jedna z wielu pielgrzymek, które w sierpniu tradycyjnie wędrują do Częstochowy. Ale pod wieloma względami jest nietypowa. 

Jest to pielgrzymka nauczycieli, a więc w programie są nie tylko modlitwy, śpiewy i konferencje o charakterze religijnym, ale też wykłady dotyczące problemów pedagogicznych, zawodowych, kulturalnych. Od kilku lat my – Misjonarki Szkoły – uczestniczymy w tych Warsztatach. W tym roku byłam sama, i to nie na całej pielgrzymce (Warsztaty wyruszają z Zielonej Góry 1 sierpnia; ja dotarłam 6 sierpnia, do Trzebnicy).

Dlaczego chętnie w nich uczestniczę? Zawsze lubiłam pielgrzymki; po raz pierwszy szłam w pielgrzymce krakowskiej, kiedy miałam 13 lat. Wysiłek fizyczny, zmęczenie w jakiś sposób pomaga na poznanie siebie, niemalże wymusza proszenie o pomoc Boga i bliźnich – a to nie jest łatwe. W dodatku pielgrzymka nauczycieli pozwala mi spotkać wierzących nauczycieli, którzy się starają łączyć wiarę i pracę, a to jest bardzo ważne. W dodatku są to ludzie bardzo mili, dowcipni i serdeczni... 

Tematem tegorocznych Warsztatów było „Prawda o człowieku wyzwaniem dla polskiej szkoły”. Chciałam, jak co roku, przygotować jakiś referat, ale ponieważ studiuję w Rzymie, niewiele wiem o polskiej szkole... dlatego skupiłam się na pierwszej części tematu: prawda o człowieku.
Mój temat brzmiał: „Bohater Boskiej Komedii – człowiek, który szuka miłości”, bo wydawało mi się, że to właśnie może być wyrażać prawdę o człowieku. Dla ewentualnych zainteresowanych (aktualnych lub przyszłych nauczycieli) podaję adres strony Warsztatów: http://www.warsztatywd.yoyo.pl/
Magda