Liturgia Słowa ze Mszy świętej w uroczystość Niepokalnego Poczęcia Najświętszej Dziewicy ukazuje nam Maryję, która w chwili zwiastowania wypowiada Bogu swoje TAK. A dzisiaj w naszym zgromadzeniu wsłuchujemy się w inne TAK, wypowiedziane w domu generalnym w Rzymie przez Polkę, która rozpoczęła okres formacji zwany postulatem.
Panie, Boże Wszechmogący, dziękuję Ci, że dałeś mi usłyszeć Twój głos, który zaprasza mnie do całkowitego ofiarowania się Tobie. Oto jestem, Panie! Pragnę odpowiedzieć z miłością na Twoje wezwanie i ofiaruję Ci, za wstawiennictwem Twojej Najświętszej Matki, gorące pragnienie i mocne postanowienie, które dzisiaj podejmuję, aby poświęcić się całkowicie Tobie, Twojej służbie i zbawieniu ludzi, jeśli Ty tego pragniesz. Utwierdzaj moją wolę, mój Boże i spraw, żeby to moje pragnienie wzrastało! A skoro mnie natchnąłeś, obdarz mnie wszelkimi potrzebnymi łaskami, abym naśladując św. Katarzynę ze Sieny i Matkę Luigię Tincani, mogła pewnego dnia definitywnie ofiarować się Tobie w Unii Św. Katarzyny ze Sieny - Misjonarek Szkoły.
A my dopowiadamy: Amen!