Temat rekolekcji “Zapuść korzenie i rośnij” został przedstawiony w trzech konferencjach; po każdej z nich nastąpiła przerwa na refleksję, a potem rozmowa. Podaję pytania, jakie służyły do zastanowienia się po każdej konferencji, z nadzieją, że się komuś do czegoś przydadzą...
Magda  

1 Konferencja: O człowieku (jako o stworzeniu, niedoskonałym ale doskonalącym się)
a Co to dla mnie znaczy, że jestem stworzona?
b. Czy doświadczyłam własnego rozwoju (np. nauczyłam się czegoś, co wcześniej wydawało mi się niemożliwe)
c. Czy zaobserwowałam skutki własnych działań (wyborów) w sobie samej?
d. Które z moich ograniczeń mam przekraczać, a które - zaakceptować?

2 Konferencja: O Chrystusie (na podstawie spotkania z Samarytanką - J 4)
a. Kim jest dla mnie Jezus?
b. W jaki sposób do mnie przyszedł, przychodzi?
c. Co Jezus mi objawia o mnie samym (jakąś prawdę, której się wstydzę)?
d. Czy mam pragnienie dzielenia się wiarą z innymi?
e. Jakie są różne sposoby dzielenia się wiarą?

3 Konferencja: O naszym dążeniu do Boga (przez trudności, klęski)
a. Czy jestem przygotowany na klęskę w moim życiu? Jak ta klęska może wyglądać?
b. W jaki sposób dokonuję wyborów w moim życiu? Czym się kieruję?
c. Jakie jest moje powołanie? W jaki sposób je rozeznaję?
d. Czy dotychczasowe klęski czegoś mnie w życiu nauczyły?