Studiując teologię, wybrałam sobie w tym roku także kurs pt. „Historia zakonu dominikańskiego”. Zakończyliśmy go wizytą w bazylice św. Sabiny (papież podarował tę bazylikę św. Dominikowi w roku 1220). Byłam tam już, oczywiście, wiele razy, ale zawsze jest ciekawie słuchać kogoś, kto opowiada i odpowiada na pytania.

W tej bazylice składałyśmy w sierpniu śluby wieczyste; a kilkaset lat wcześniej św. Dominik obłóczył (ubrał) w habit dominikański św. Jacka; ta scena jest przedstawiona na fresku w bocznej kaplicy.
Natomiast my, zwiedzając bazylikę, a także klasztor, w pewnym momencie doszliśmy do kapitularza (sala spotkań zakonników), w którym nigdy jeszcze nie byłam, a który teraz jest używany jako kaplica. I tam nasz profesor jakby nigdy nic wspomniał „to właśnie tutaj św. Jacek otrzymał habit z rąk św. Dominika”... miałam ochotę rzucić się na kolana na środku, czyli pewnie właśnie tam, gdzie klęczał św. Jacek, no ale nie wypadało... ale jeszcze to zrobię, jak tylko będzie okazja. (Św. Jacek jest moim zakonnym patronem i jest dla mnie bardzo ważny).

Magda



A to jest ołtarz w kapitularzu-kaplicy.